bijna in italie! - Reisverslag uit Thusis, Zwitserland van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu bijna in italie! - Reisverslag uit Thusis, Zwitserland van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu

bijna in italie!

Blijf op de hoogte en volg Sarah

27 Augustus 2012 | Zwitserland, Thusis

Nah! Weer internet op de camping!

Vannacht was koud! We zaten ongeveer op 600 meter hoogte, niet heel hoog dus. Nu zitten we op 1000 meter, en is het nog kouder!
Hans, van jou moest ik handschoentjes meenemen, bedankt! Ze zijn aan!

Het is het nog mooier geworden, kon bijna niet natuurlijk... Maar echt!
Vanmorgen bij Chur begonnen, prachtig weer, een tekening op een pleintje, Sarah op zoek naar de stadstuin (heel vrolijk en leuk), daarna op de fiets.
We waren al opgeschrikt door een heel lange militaire schietoefening rond half 8, nu stuurde de route ons dwars over een schietterrein! Wij weer terug, toch beetje raar, maar we zagen toch ook andere fietsers...dus weer omgekeerd en route vervolgd. Kwam natuurlijk helemaal goed, de soldaten waren aan lange tafels aan het lunchen, lekker rustig.

Op weg naar Thusis kwamen we over de Polenweg. een behoorlijk pittige lange klim over weg die de polen in de 2de wereld oorlog hebben aangelegd. Pittig, maar spectaculair! Van ver boven konden we de Rijn zien stromen, met de bergen er omheen. Nog een tekening.
Dit in het kader van; wat heerlijk dat we doorfietsen en geen rondje fietsen, wat jammer dat waar we nu komen, we waarschijnlijk nooit meer terug komen.

Bij Thusis begon de 13km lange klim naar Andeer. Een aanloopje naar de Splugenpas. We kwamen langs de Via Mala. Een uitkijkpunt over een kloof, konden we gelijk even uitpuffen en kon Sarah bijkomen van de lichte tunnel-stress. We hadden er 2 gehad, wat een tering herrie maken die auto's die langskomen zeg! Man!
En die kloof: mooi!! Als cadeautje stonden er ook nog een stel op een waldhoorn te blazen, was dat even grappig!

En dan morgen nog 1200 meter klimmen in 22 kilometer.
(en dan 40 km dalen, naar 300 meter, dus dan gaan die handschoenen wel weer aan).
En net kwamen we 2 jongens uit nieuw-zeeland tegen die vandaag de Splugenpas omgekeerd hebben gedaan. 1 had een filmpje van de afdaling: wow! Hard en met losse handen!! Ah! Dat dus niet!
Dus...
En dan zijn we in Italië! Stel je voor, dan zijn we naar Italië gefietst!
Ik ben heel benieuwd hoe de Splugenpas er uit ziet, als ik foto's zie denk ik: kaal. Dus heet? Koud? Winderig? Druk? Rustig? We zien het wel!

Inmiddels zitten we over de 1500 km in totaal. We hebben er nog even over nagedacht en besproken met Jos (kwamen we eerder tegen), hij liet er samen met Nico zijn gedachten over gaan, maakte een indrukwekkende berekening die te maken had met wielomtrek en Pi en nog iets, en kwam toen uit op het volgende: als we 7,5 % van ons totaal afhalen, dan klopt het behoorlijk! Wij zijn het daar wel mee eens.

• 28 Augustus 2012 - 08:55

Geertje:

jeetje, wat...alweer een bericht, die zwitsers hebben het gewoon GOED VOOR ELKAAR: hup, op elke camping wifi, niet zeuren, meteen goed.
    ik ben blij dat het zo goed gaat.
    en dan vandaag nog 1200 m. klimmen in 22 km. en dan nog... en...en...
    geef nu aan mijn vrienden op de fiets jongen uit Zutphen een ontbijtje; tot ITALIE, kus

• 28 Augustus 2012 - 10:04

Geertje:

leuk he, onderweg mensen tegenkomen die ervaringen met je delen, en dat gaat dan nu met een filmpje, en vroeger alleen het verhaal, maar uiteindelijk om de verbeelding? of is het de ervaring? of...

Doen jullie REMBLOKJES het goed???

donderdag en vrijdag ga ik met Riet + kleinkids naar Texel en neem je kubb-spel mee, eerst Maaike bellen om de spelregels te herhalen, liefs,geer

• 28 Augustus 2012 - 12:18

Annelien Montsma:

jemig dat van die tunnelstress kan ik me voorstellen. ik zag ze in Noorwegen ook fietsen en dan nog in donkere lange tunnels. En dan niet denken wat je inademt aan uitlaatgassen. gelukkig is er altijd weer licht aan het eind van de tunnel. zonder een bijna doodervaring te hebben. kijk goed uit. dikke kus Annelien

• 28 Augustus 2012 - 14:12

Leo:

Een 'KLEIN VERZETJE' toegewenst bergopwaarts!
    En GOEDE remmen in de afdaling.

Leo

• 28 Augustus 2012 - 19:32

Coen:

Ik heb steeds grotere bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.Wat zal het een euforisch gevoel zijn als jullie helemaal boven zijn.Wordt in de afdaling niet overmoedig.Slipgevaar!! Veel succes verder en groet van Coen.

• 30 Augustus 2012 - 22:37

Sarah Montsma:

Lieve mensen, bedankt voor jullie fijne reacties. Ze zijn heel prettig en opbeurend en positief om te lezen! Ik lees ze altijd even voor aan Nico :-).

Kussen terug naar Nederland!

Verslag uit: Zwitserland, Thusis

We zijn er!!!!!

16 September 2012

extra foto's!

13 September 2012

We logeren bij Caroline in het Paradijs!

06 September 2012

van de apennijnen naar toscane
Sarah

De voorbereidingen voor onze fietstocht naar Pompeii zijn in volle gang, nu dan dus ons reisblog. Ik ben heel benieuwd hoe en wat, met betrekking tot het volhouden en de internetverbindingen onderweg. Maar: het begin is er! We vertrekken over een kleine week, op 4 Augustus. Eind September komen we terug (als het goed is :-)) En dan zijn er dus heel wat kilometers gefietst! We nemen een tent en kookspullen mee, en een route die nog aan te passen is. Dit binden we op onze achter- en voordragers en dan zien we het verder wel! Op naar het Zuiden!

Actief sinds 17 Juli 2012