Yess! - Reisverslag uit Chiavenna, Italië van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu Yess! - Reisverslag uit Chiavenna, Italië van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu

Yess!

Blijf op de hoogte en volg Sarah

30 Augustus 2012 | Italië, Chiavenna

De 28ste hebben we de Splugenpas bedwongen!
Het is gelukt!

Na een heel koude nacht begon de dag kraakhelder en blauw, zodat we iig met droge spullen konden beginnen. Gelijk klimmen tot en met het dorp Splugen, 12 km verder, met zo nu en dan een pittig stuk ertussen. We gingen zo'n beetje gelijk op met een schoolklas heel enthousiaste kinderen, dus dat was zwaaien!
Nico heeft voor Splugen al een tekening gemaakt, Sarah twijfelt of ze ook uitgebreid gaat rusten of op eigen tempo door. Het wordt het laatste. Heel rustig omhoog, nog even kletsen met een Nederlands echtpaar op de racefiets, en dan maar weer verder. Rond 1300 uur is Sarah in Splugen en krijgt een sms van Nico dat hij zijn bidon vergeten is bij zijn stop! Oh nee, 2 km dalen en weer 2 klimmen!
Na de lunch in Splugen gaan we rond half 3 weer verder. Eerst een heel pittig stuk, dan een stuk vrij makkelijk (dacht Sarah toen niet maar achteraf wel) en toen een ongelofelijk rot stuk! Wat een steigende weg! Ook nog tegenwind op de lange stukken van de haarspeldbochten! Het weer betrok! Koud! Extra kleding aan, fietsen, vaak stoppen, fietsen, broodje eten, fietsen, en de snickers die gekocht was voor de zekerheid, en toen... Yess!
En Sarah was nog eerder boven dan nico ook, want die hoefde minder vaak te stoppen en kon dus nóg een tekening maken vlak onder de top!

Boven waren er vreugdedansjes, de zon brak door, en er was napraten. Pfff wat een klus, we waren het er over eens dat zo'n berg beklimmen iets is als een offer brengen, dat je niet meer voor jezelf doet, hier moet haast wel een hoger doel gediend worden, onwillekeurig komen al je dierbare langs in je hoofd. We begrijpen ineens waarom al die mensen de Alp d' Zes doen...

Daarna enorm dik aankleden, handschoenen aan, helm op, lichten aan en naar beneden! Koud! Nico gaat heel snel! Sarah niet zo. De afdaling van in totaal 40 km!
Na ongeveer 25 km hielden we het voor gezien, moe en toe aan biertje en pizza kwamen we een camping met pizzeria tegen, heerlijk!
We konden in de pizzeria/cantina ook onze reisboeken bijwerken tot grote tevredenheid van de andere campinggasten die hun wekelijkse kaartavond graag even onderbroken om kennis te maken met ons en de tekeningen.

Gisteren was het prettig weer, zonnetje niet te warm en zijn we tot aan het Comomeer gefietst. We zijn via Chiavenna, langs Campo naar Colico gefietst. Prachtig prachtig!
Eigenlijk zijn we wel toe aan een rustdag met zon zodat er gewassen kan worden en in de zon geluierd kan worden... En nu is er regen. We wachten dus nog even af.

• 30 Augustus 2012 - 15:31

Joke Goossens:

Hee Sarah,
    Wij zitten op een camping in Moneglia en volgens mij zijn jullie die al voorbij.
    Zo te lezen is het behoorlijk pittig wat je moet doorstaan, maar zal ook wel veel voldoening geven.
    Zet hem op zou ik zeggen en zal zo af en toe jouw reisverslag nalezen.

groetjes Joke & Coen.

• 30 Augustus 2012 - 21:24

Mieke De Vries:

Knap, knap, afzien dus, maar ook voldoening op de top

• 31 Augustus 2012 - 12:21

Claire Ziegler:

Wat geweldig, die Splugenpas, zo spannend. gefeliciteerd!
    En nu Italie! Ik leef mee. Heb al 3keer Pompei bekeken op google maps.
    Wat een prachtig doel.
    Geniet ervan. we genieten mee.
    Nico, waar zijn je foto-tekeningen? Gekheid.
    Vanaf 800 m in de Montagne Noire, France een groet.
    Claire Z.

• 31 Augustus 2012 - 21:23

Lieke:

Stoerrrr!
    We hebben net even op Google maps jullie route bekeken en gemijmerd over hoe mooi het zou zijn om daar te fietsen...

• 02 September 2012 - 16:41

Eric Entken:

Comomeer met ijsjes..., geweldige prestatie nu al!

Verslag uit: Italië, Chiavenna

We zijn er!!!!!

16 September 2012

extra foto's!

13 September 2012

We logeren bij Caroline in het Paradijs!

06 September 2012

van de apennijnen naar toscane
Sarah

De voorbereidingen voor onze fietstocht naar Pompeii zijn in volle gang, nu dan dus ons reisblog. Ik ben heel benieuwd hoe en wat, met betrekking tot het volhouden en de internetverbindingen onderweg. Maar: het begin is er! We vertrekken over een kleine week, op 4 Augustus. Eind September komen we terug (als het goed is :-)) En dan zijn er dus heel wat kilometers gefietst! We nemen een tent en kookspullen mee, en een route die nog aan te passen is. Dit binden we op onze achter- en voordragers en dan zien we het verder wel! Op naar het Zuiden!

Actief sinds 17 Juli 2012