We zijn er!!!!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu We zijn er!!!!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Sarah

23 September 2012 | Italië, Rome

We hebben het gehaald!!
Donderdagmiddag 5 uur stonden we op het Sint Pieterplein, we waren er gewoon!

De dag ervoor hadden we 110 loeizware kilometers gehad, allemaal bergen, op en neer van 8 uur 's ochtends tot 9 uur 's avonds... Doodmoe waren we. Toch nog een berg pasta gekookt en gegeten, geslapen en toen kwam de laatste etappe.
Donderdag konden we voor de wind, door de hazelnoot-en olijf- boomgaarden waar volop werd geoogst, naar Rome rijden. Pas de laatste 10 km werd het pas echt heel druk (donderdagmiddagspits denk ik), toen was het slalommen door het verkeer heen, hard meerijden met het verkeer, kuilen ontwijken en alvast een klein beetje juichen! Samen met de Romeinen, want die hadden wel door dat we van ver kwamen en toeterden regelmatig en draaiden raampjes open om Brava! of Forza! te roepen! Bussen gingen aan de kant, jeeps hielden in; wij kwamen aan in Rome!!
Niets geen gevaarlijke situaties, juist heel veel vriendelijkheid :-).

Op het Sint Pieterplein werden Geertje, Jan en jarige Morris gebeld.
Daarna chips en perensap, heel lekker. Er kwam een priester langs die pleindienst leek te hebben, hij informeerde even waar we vandaan kwamen en hoe lang de tocht geduurd had, pffff 6 weken, snel hoor, haha! Even later kwam hij terug met ons allebei een 50eurocentje van Vaticaanstad. Onze beloning, hoe cool is dat!

Wij zijn blij!
We zijn vrijdag naar het vaticaanmuseum geweest, prachtig!
Na bijna 8 uur museum waren we wel bijna net zo moe als na een zware etappe, maar het was supermooi.
Zaterdag en vandaag veel door de stad gefietst, gekeken, getekend, gerelaxed . Helemaal goed.
Nu gaan we morgen naar het station. Kijken naar treintickets. Het is een beetje een gedoe, met welke trein kan de fiets mee, hoe duur is dat dan?
We willen toch nog wel een weekje fietsen (maar Sarah wil dan geen 100 km meer op een dag), zodat we begin volgende week (2,3,4 oktober) ergens terug komen. Denken we nu.
We merken dat we toch erg dag bij dag leven, we kijken hoe het loopt, hoe de lijven zich houden, of we weer op gang komen etc.

Eerst: lang leven Rome!
We hebben al heel wat wijntjes op Rome gedronken :-).
Proost!

• 23 September 2012 - 22:42

Marije Montsma:

Bravo! Onwijs gefeliciteerd! Superknap van jullie! Geniet van de wijntjes en wees trots op julliezelf! Santé!
    P.S. Tof dat de Romeinen zo vriendelijk zijn!

• 23 September 2012 - 23:04

Geertje:

GOED GEDAAN, jonge.
    wat een enthousiast welkom van die Romeinen, ze weten waar je echt ontzag voor moet hebben, voor LANGE AFSTAND FIETSERS.
    En dan WEER en OPNIEUW zin in FIETSEN???
    Ben heeeeeel benieuwd naar hoe ver en waar heen en hoe lang. Jullie ook zeker, per dag bekijkend.
    Liefs, Geertje

• 24 September 2012 - 07:58

Joke Goossens:

Knap, stoer en cool. Bravi
    Ook ik ben benieuwd hoe jullie de terugweg gaan doen, maar eerst maar eens lekker uitrusten en genieten van Rome.
    groetjes Joke

• 24 September 2012 - 08:18

Claire Ziegler:

Geweldig! Wat een prestatie! Echt cool zo op het Sint Pietersplein in Rome te staan met je Hollandse fiets!
    Gefeliciteerd nog vanuit de Languedoc, France.
    Tot maandag 8 okt. misschien bij modeltekenen.
    Groeten.
    Claire Ziegler

• 24 September 2012 - 12:40

Jan:

Wat een mooie reis is dat geweest!!Gefeliciteerd....Hoop dat jullie een
    geschikte trein kunnen vinden voor terug maar doe het rustig aan, 't is hier
    slecht weer.Nou de groeten aan de gelduitdelende pastoor en laat je niet omkopen!!!
    Tot dan dan maar X

• 24 September 2012 - 15:59

Corry Uit Utrecht:

Ik vind het stoer hoor. ik hoorde een paar dagen niks en ik dacht 'oh je als er maar niks is gebeurd" gelukkig niet en vooral veel plezier in Rome. gr Corry

• 24 September 2012 - 16:34

Herman Pouderoyen:

gefeliciteerd, petje af!!!

• 24 September 2012 - 23:42

Gerda:

Ha lieverds, jullie zijn echt geweldig! ben supertrots. Gisteren, heel leuk, gingen we op onze 25e trouwdag naar ons favoriete sieradenwinkeltje in Egmond. De kinderen hebbern daar voor ons nieuwe ringen uitgezocht. Ook heel leuk. Daarna lekker wandelen op het strand. En op de terugweg kwamen we Geertje tegen, die met een vriend op stap was. En ze vond onze kinderen een Groep Voortreffelijke Kinderen. Heel grappig!
    Geniet van Rome. liefs Gerda

• 25 September 2012 - 04:57

Tom Eyzenbach:

RomaGlobeFietsTrotters!!
    Felicitaties en Bewondering Voor Het Behalen Van De Finish In Dit OpenluchtMuseum Roma!!!
    Ondanks dat veelal on-italiaanse weer en heel veel kilometers danweltoch (...) toch maar mooi gelukt. Benieuwd naar de getekende reisverslagen in schetsboekvorm.
    Mochten jullie nog genoeg 'rondjes Roma' maken , hierbij nog 2 tips voor het evenwicht tegenover zoveel historie : Museo Dell'Ara Pacis ( pal aan Tiber / Architect Richard Meier verbond oud met nieuw! ) en iets verderop even achter de Tiber : MAXXI Museo d'Art XXI ( Schitterend / Architect : Zaha Hadid ). Wij konden ons de laatste keer slechts vergapen aan het bijna -affe- gebouw.
    Ciao di TomEyz. ( mede namens ,denk ik, KringUtrechtseTekenaars-sec.Z )

• 25 September 2012 - 15:55

Julie Witteveen:

Met grote bewondering feliciteer ik jullie. Wat een enorme prestatie! Geniet nu nog maar even van die mooie stad en het goede leven..... Straks weer storm en wind in NEDERLAND. Goede reis verder en tot gauw. Groeten van Julie

• 25 September 2012 - 18:39

Caroline:

auguri!!! komen jullie nog eens uitrusten in t paradijs...? liefs xxx

• 25 September 2012 - 21:21

Gemma Van Ling:

Lieve Sara en Nico.
    Ik ben trots op jullie!!!
    Liefs, Gemma

• 30 September 2012 - 13:22

Marjolein En Jos:

Bravo! Geweldige prestatie! Voelen jullie je nu misschien een beetje zoals de Romeinen die weer thuis kwamen van een gewonnen veldslag? We kunnen ons dat zo voorstellen.
    Geniet van de overwinning!

Lieve groet van Marjolein en Jos