Het is HEET! - Reisverslag uit Lutzelbourg, Frankrijk van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu Het is HEET! - Reisverslag uit Lutzelbourg, Frankrijk van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu

Het is HEET!

Blijf op de hoogte en volg Sarah

20 Augustus 2012 | Frankrijk, Lutzelbourg

Pf plak fiets rood hoofd zweet plak fiets...
Het is nu 3 dagen heet: rond de 40 graden. Gisteren was het om half 8 's avonds nog 38 graden. Het fietsen was al vrij warm, maar nu is het een uitdaging. We staat veel vroeger op, gisteren in Barr even na 6 uur, het is dan lekker koel, we ruimen alles op, maken een fijn ontbijt met yoghurt en muesli en een broodje, kopje koffie (Saar drinkt nu opeens ook zwart met suiker, zo gaat dat dan blijkbaar op vakantie). En dan op die fiets!
Op de fiets hebben we vandaag met een nat petje/natte bandana gereden, dat houdt t hoofd koel. En de warme uren in de middag bivakkeren we op een pleintje, onder een boom, op een terras; beter!

De tocht ging van Lutzelbourg, naar Strassbourg, naar Barr. Daar was een heel grappig country concert en lekker eten. En gisteren naar Rouffach, vandaag in Basel!

We merken dat de dagen vaak een thema hebben:
- een dag van pech (van anderen); ons gepasseerde wielrenners stonden even later beteuterd te kijken, de stuurpen was afgebroken (!), geen persoonlijke ongelukken, wel onhandig wat het stuur was gescheiden van de fiets. Die avond kwam er een fiets-gezin de camping op, waarvan opviel dat de vader wel heel weinig bagage bij zich had, bleek zijn fietskar afgebroken te zijn, een paar dorpen eerder... Met hulp van een vriendelijke campinggast mét auto kwam dat ook weer goed.
-een dag met klein persoonlijk leed van Saar; eerst een wespensteek in de lies (auw! En onmogelijk om zelf uit te zuigen, gelukkig was daar de Nico; dat zal wel een vreemd gezicht zijn geweest...!) Daarna een wortel-'vergiftiging' bij een leuk Marokkaanse restaurant in Strassbourg. De kok beweerde dat het er echt-echt-echt niet inzat, tot we toch echt stukjes wortel tegenkwamen. Toen waren we (Nico) best boos.
Gelukkig was daar nog een troost-ijsje.
- Gisteren zijn we een bubs Nederlandse/Belgische fietsers tegengekomen. We praten wat, wisselen ervaringen uit; en omdat we allemaal ongeveer hetzelfde doen gaat dat heel makkelijk en is het erg gezellig.

Het fietsen vanaf Strassbourg is prachtig! We zijn door de wijngaarden van de Elzas gefietst, heel mooi. Die Vogesen, daar zijn we meer langs gefietst (Saar wel een beetje blij). En nu in Basel gaan we over op boekje 2. We kiezen er voor om door de Alpen te gaan. Het is korter (dan door de riviera), de beschrijving van Benjaminse bevalt ons, vooral veel kleine weggetjes en we denken dat het minder heet is. Saar zit wel wat tegen die Col van 2100meter op, maar kan altijd nog met de trein :-).

Dan nog de kilometerstand. Das wel een dingetje.
De teller staat nu op 1111km. Das best veel. Maar de route zou 580 km zijn en dan nog 240 vanaf utrecht en dan nog even naar Aken, van de route af, en naar Strassbourg, zelfde verhaal... Maar het klopt toch niet helemaal. Waarschijnlijk is de instelling van het metertje niet goed. Dus...
Wordt vervolgd.

Voor wie het nog wil weten: de rug van Saar gaat behoorlijk goed. Het slapen op het matje is zwaarder dan het fietsen wat dat betreft.

Wij gaan morgen Basel bekijken en dan... En route!

  • 20 Augustus 2012 - 20:49

    Catrien:

    Bikkels!! Bestaat er een fietsregel die bepaalt dat je bij 40 graden niet onder een boom mag gaan liggen? Dat zou ik namelijk aanraden!! Xx

  • 20 Augustus 2012 - 21:36

    Lieke:

    Pfff! En wij maar denken dat het hier warm was met 30 graden. En alleen maar een beetje in de tuin (en in het noorderplantsoen want NOorderzon!) liggen... Dapper hoor! Zet 'm op! X

  • 20 Augustus 2012 - 21:46

    Maaike:

    Heel verhaal! Wij hebben ook zitten puffen, niks aan. Geen last gehad van de wortel trouwens? Ik vind jullie echt knap en ben blij dat jullie genieten! Hoe zit dat nou met die kilometers? Zijn jullie verder dan jullie eigenlijk dachten? In dat geval zijn jullie ook eerder weer bij ons ;))

  • 20 Augustus 2012 - 22:21

    Geertje:

    O O O, wat een mooi. uitgebreid,gevarieerd verhaal!! En wat een mooie foto's!! En jullie zijn al in Bazel!! Goed zeg!! Wat ik nog graag wil weten: zijn jullie tussen Straatsburg en Bazel het Rhone-Rijnkanaal gevolgd, of het Elzaskanaal, of toch nog de Rijn?
    En nu richting Bodensee?(als ik de route Benjaminse goed gevolgd heb!)
    Ilja Leonard Pfeijffer en vriendin hebben vanaf Leiden, via Belgie, de Maas een eind gevolgd, en maakten tot Dijon 865 km., 14 dagen gefietst, als je daar wat aan hebt, ongeveer dezelfde hoogte als Bazel.

    Blixum heeft nu een rood tuigje, en heeft het plankier verkend met Geertje aan het eind v h touw als volger en bewaker, ze heeft wat gras gegeten, is nu weer uit de schuur in de kamer, want de deuren zijn dicht. Zo heet als bij jullie is het hier godzijdank niet, afgelopen weekend bloedheet, boven de 30 gr., nu hier een frisse ZEEwind.

    Goed dat je rug het goed doet; en de wortels, nog darmklachten? En hebben jullie ook te veel mee, stuur maar op hoor ui het postkantoor van Bazel. En doet jullie E-book het al/nog/alweer? en gebruik je je kleurtjes ook Saar, en je penseeltje?

    Heel veel liefs, en sterkte op die berg van 2100 meter, welke en wanneer???

  • 21 Augustus 2012 - 16:10

    Claire Ziegler:

    He Nico en Sarah [die ik niet ken, maar toch]

    Ik volg jullie op de voet, was het maar fiets, hier vanuit Ziud Frankrijk, Languedoc, ong.1400 km van Utrecht en ik vind het geweldig wat jullie presteren vooral bij dit hete weer. Hier is het ook 40 gr. en al 6 weken bloed heet en ik moet er niet aan denken om op de fiets te zitten bij die temperaturen.
    Wij hebben veel gasten en aanloop maar ik houd me koest en zwem iedere dag in een koel meer.
    Nu door Zwitserland en de Alpen. Veel succes en sterkte met de hoge Col [len] en ik blijf jullie volgen.
    Groeten Claire van de Ma.- tekengroep

  • 22 Augustus 2012 - 09:42

    Lex:

    hallo Saar en Nico,

    klinkt goed allemaal, ondanks de warmte.
    Nb.Bevriend stel van ons gaat over week naar west-Groenland
    (stadje Uumanaq),
    4 graden aldaar.
    (iets voor jullie volgende keer?)

    (oom)
    L
    E
    X

  • 22 Augustus 2012 - 10:37

    Annelien:

    Voor t,geval jullie je vervelen: Wie ben je model fietstocht.
    omgeving- fiets ik in een aangename omgeving
    gedrag- is de manier waarop ik fiets ok
    emotie- ben ik bang om te verdwalen
    gevoel- kan ik genieten van de tocht
    gedachten- ben ik in gedachten op de goede weg
    overtuigingen- ben ik ervan overtuigd dat ik het ga halen
    vermogens- heb ik mezelf voldoende bekwaamd om het vol te houden
    identiteit- ben ik eigenlijk wel een fietser
    kernidentiteit- is daar waar ik naar toe fiets diep van binnen wel waar ik naar toe wil
    spiritualiteit- heeft het zin omdaar naar toe te fietsen
    ik geniet van jullie verhalen. veel plezier verder
    dikke kus

  • 01 September 2012 - 08:24

    Gé:

    Heerlijk zaterdagmorgen een beetje vrij lekker jullie reisverslagen gelezen.
    Ik heb er bewondering voor fietsen vind ik leuk maar zo afzien is me toch iets
    te veel van het goede.
    Zelf zijn we ook op vakantie geweest vandaar wat een late reactie.
    Ik ben al benieuwd naar de mooie schilderijen die gaan komen nico
    Nog veel fiets plezier en wens jullie nog veel zonnige dagen fietst zo prettig.
    Liefs Renze en Gé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lutzelbourg

Sarah en Nico op de fiets naar Pompeii

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2012

Thuis

23 September 2012

We zijn er!!!!!

16 September 2012

extra foto's!

13 September 2012

We logeren bij Caroline in het Paradijs!

06 September 2012

van de apennijnen naar toscane
Sarah

De voorbereidingen voor onze fietstocht naar Pompeii zijn in volle gang, nu dan dus ons reisblog. Ik ben heel benieuwd hoe en wat, met betrekking tot het volhouden en de internetverbindingen onderweg. Maar: het begin is er! We vertrekken over een kleine week, op 4 Augustus. Eind September komen we terug (als het goed is :-)) En dan zijn er dus heel wat kilometers gefietst! We nemen een tent en kookspullen mee, en een route die nog aan te passen is. Dit binden we op onze achter- en voordragers en dan zien we het verder wel! Op naar het Zuiden!

Actief sinds 17 Juli 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 27980

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 05 Augustus 2014

Sarah en Nico en Salomon op de fiets naar Parijs

04 Augustus 2012 - 30 November -0001

Sarah en Nico op de fiets naar Pompeii

Landen bezocht: