Frankrijk! - Reisverslag uit Schengen, Luxemburg van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu Frankrijk! - Reisverslag uit Schengen, Luxemburg van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu

Frankrijk!

Blijf op de hoogte en volg Sarah

16 Augustus 2012 | Luxemburg, Schengen

We volgden de Moezel en dronken een wijntje in Schengen en toen waren we opeens in Frankrijk!

Hier zijn de wijngaarden en de prachtige glooiende velden met graan!
Het is vrij warm, we vragen vers water bij mensen thuis of tappen het bij een kerkhof. Winkels kwamen we na Metz in 2 dagen niet tegen.

Uit het Reisboek van Nico:
Het uitblijven van een Boulangerie begint ons een beetje zorgen te baren. Maar een meneer vertelt ons dat we in Mittersheim wel iets kunnen vinden. Inderdaad bij het binnenfietsen van het dorp, zien we gelijk een restaurant met vol terras. En even verder is de supermarkt. De lunchpauze is van 12 tot 2. Het is half 1. En de bakker ook dicht. Dan maar wachten en een tekening maken op het trappetje bij de kerk. Om 2 uur gaat de supermarkt niet open. En de bakker ook niet... Het is 15 augustus. Maria Hemelvaart. Feestdag. Dan maar naar het restaurant.
Bij binnenkomst spreekt een overspannen patrones (vanwege de drukte, het is een feestdag), me aan "wat komt u doen?" "ehhh, je ne comprend pas" "quesque vous voulez?" "nou wat drinken?" "c'est ne pas un brasserie, hè! Seulement manger!" "nou, dan willen we ook wel een salade eten" zeg ik verheugd. "daar is het veel te laat voor, we gaan sluiten".
Uiteindelijk komt alles goed: we bereiken tenslotte Sarrebourg waar de monsieur die ons laat weten dat echt alles gesloten is ons uit zijn eigen keuken een brood aanbiedt.

Nog wat weetjes:
We hebben 800 km gefietst.
We staan nu op een camping met uitzicht op een valkennest.
We maken vrij lange fietsdagen, beginnen rond half 10 en zijn meestal tussen half 8 en half 9 op de camping, tegen de 80 km per dag.
Vandaag zijn we in ieder geval bij Lutzenbourg, via Metz en Sarrebourg, bij een prachtig kanaal. En hebben we een rustdag.

mijn batterij is leeg... Dus:
Wordt natuurlijk vervolgd!

• 16 Augustus 2012 - 12:10

Geertje:

En dat kanaal heet Marne-Rijn kanaal, op weg naar de Rijn?
    Ik zal opnieuw naar jullie te volgen route kijken, nieuwsgierig naar de gevolgde en de te volgen route...

Blixem waagt zich af en toe op het buitenplankier, in tuigje, aan touw en Geertje vast, en weet dan niet hoe snel ze weer naar binnen moet rennen; ze eet niet echt veel, maar loopt ook niet veel; ze heeft delen of het geheel v d benedenverdieping tot haar beschikking, afhankelijk v h weer, warm:deuren open, en afhankelijk v d gasten. Alles O K .

• 16 Augustus 2012 - 12:43

Geertje:

Heb even route Benjaminse bekeken: richting Straatsburg?
    Moet altijd aan het werkwoord-spellingsprogramma v d Borgmanschool denken als ik je brieven lees, Saar, en door jouw spelling doe ik op mijn spelling extra m'n best, want ja, je kunt wel...enz.( maar die verrekte voltooid deelwoorden.)

Jullie geven de indruk dat er niet of nauwelijks geleden wordt tijdens het fietsen, klopt dat???
    Hoe is de klim-conditie en zijn de helmen al tijdens het dalen op geweest, of wachten jullie daarmee tot Zwitserland?

Dag lieve Saar en Nico, kus, Geertje

• 17 Augustus 2012 - 04:20

Tom Eyzenbach:

Ciao Sarah en Nico,

Volg via de internet-greppel langs de fietspaden jullie verrichtingen!
    Vol bewondering voor dit Kunstje ( op de fiets ) , Living for the Art ( Nico ), op weg naar Grote Kunst ( Italia) ! Gaat zo te zien , ook wel lukken.

Alleen een vraagje , wat ik me in tweede instantie ( midden in nacht ) afvroeg:
    'jullie zeggen dat je tnt 800 ( ...) km hebben gereden!!?' Ik mag hopen, samen bij elkaar opgeteld en niet de gehele afstand ?? Daar als ik en ook jullie -en voiture- dit doen zit je al bijna halverwege Zwitserland. Kortom zelfs per fiets lijkt / hoop ik voor jullie dat het toch redelijk rechtstreeks moet kunnen. ( al moet je niet op de vluchtstrook gaan rijden, hoor! )
    Zo het wel per persoon is, rijd je (met Goddelijke Paus-bijstand) straks ±3000 km verder, Rome binnen!

Succes en sterkte, TomEyz. ( citrofiel en kogamiyata-rijder)

• 17 Augustus 2012 - 17:44

Annelien Montsmakobes:

Lieve Sanic.
    Wij hebben ooit hetzelfde meegemaakt op 15 aug.lang leve Maria. nergens een winkel open in Oostenrijk en zin in brood!
    Toevallig kwam iemand wat controleren in de super en Leo met een sprint er achteraan.Kregen we nog oud brood en wat crackers , smulwerk toen.
    jullie hebben al een lekker ritme te pakken. Veel plezier verder.Kus Lean.

Verslag uit: Luxemburg, Schengen

We zijn er!!!!!

16 September 2012

extra foto's!

13 September 2012

We logeren bij Caroline in het Paradijs!

06 September 2012

van de apennijnen naar toscane
Sarah

De voorbereidingen voor onze fietstocht naar Pompeii zijn in volle gang, nu dan dus ons reisblog. Ik ben heel benieuwd hoe en wat, met betrekking tot het volhouden en de internetverbindingen onderweg. Maar: het begin is er! We vertrekken over een kleine week, op 4 Augustus. Eind September komen we terug (als het goed is :-)) En dan zijn er dus heel wat kilometers gefietst! We nemen een tent en kookspullen mee, en een route die nog aan te passen is. Dit binden we op onze achter- en voordragers en dan zien we het verder wel! Op naar het Zuiden!

Actief sinds 17 Juli 2012