Het is heerlijk... - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu Het is heerlijk... - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu

Het is heerlijk...

Blijf op de hoogte en volg Sarah

07 Augustus 2012 | Nederland, Maastricht

....Om onderweg te zijn!

Na ons fijne uitzwaaifeest begon het natuurlijk pas echt. Nu wordt er volop gefietst, de tent wordt eropgezet, er wordt gekookt en het is allemaal nog steeds leuk.
Leuk hé?! Roepen we naar elkaar op de fiets!
In etappes zijn we in Maastricht aangekomen, 77, 75, 80 en 25 km. Enkele ommetjes, dan knooppunten, dan bordjes volgend. Maar altijd met heeel erg veel tegenwind.
We sliepen in Schaaijk, in Meijel en in Maas-Mechelen, bij de laatste camping naast de coolste glijbaan ever!

We ontmoeten aardig wat mensen, de meesten zijn gelijk nieuwsgierig, vinden het leuk om een praatje te maken. Zijn enthousiast als ze horen over het doel.

Soms gebeuren er onverwacht dingen, hier een stukje uit het reisboek van Nico:
Hilarisch moment
op een smal bosfietspaadje kregen we te maken met tegenliggers. Het betrof een moeder met zoon(?) op fietstocht. Die zoon was al groot en volwassen maar niet in zijn hoofd. Hij had een speciaal fluoriserend hesje aan. Bij het passeren gingen ze goed aan de kant staan, immers wij moesten met al onze bepakking dus de zoon schoof nog een beetje verder op, niet in acht nemend de aanwezigheid van een nogal diepe greppel, zeg maar sloot maar dan droog. Er was geen houden meer aan: een duikeling kon niet meer worden voorkomen. "Gaat het goed mevrouw, moet ik even komen helpen?" "Nou, misschien wel. Maar niets zeggen hoor, hij kan agressief worden...." Gelukkig kon het slachtoffer zichzelf uit zijn beharde positie bevrijden. En zijn verdere ongelukken uit gebleven.

Vanaf Maastricht gaan we de route volgen van Benjaminse, richting het zuiden.

Tot later!

Ps De tent doet t goed Karen en Souad!

• 07 Augustus 2012 - 16:11

Robo:

Uitzwaaifeest, huh? Wist ik niks van? Veel plezier!

ach wat leuk om jullie reisverslag te lezen.
    nico wil jij ook eens een foto maken van mijn kind, want anders weet ik niet meer hoe ze er uit ziet...
    blixum heeft nu een groen halsbandje met een belletje, en als de tuindeur open staat heeft ze er een touwtje aan dat vast zit aan de kast, maar op dit moment taalt ze niet naar wandelen: ze zit weer in haar groene doosje.

• 07 Augustus 2012 - 19:22

sorry, 3 keer geklikt

• 07 Augustus 2012 - 22:01

Annelien:

heerlijk he dat fietsgenot.En leuk dat we de reis zo kunnen volgen.En wat lekker als je samen hetzelfde fietstempo hebt. Tenminste daar ga ik maar vanuit.Veel plezier met alles.dikke kus.annelien .

• 07 Augustus 2012 - 22:24

Marije:

Goed zo, nichtje! Fijn dat het leuk is! Net vertrokken en nu al zo'n hilarisch moment! Tof! Dat belooft wat! :-) Ha! Geniet ervan, hè!? Kus!

• 08 Augustus 2012 - 21:33

Geertje:

wat een mooie foto, nr 6, is dat een fietsbel-spiegel-foto???

• 11 Augustus 2012 - 11:40

Caroline:

tjezoes! wat zijn jullie moedig...! heel veel fietsplezier...ik stuur nog een mail met routes in Umbria...enne...als jullie in de buurt zijn kom dan uitrusten in het paradijs...!!! xxx

• 16 Augustus 2012 - 11:17

Pieter:

Nephew, ik kan aan je schrijfstijl wel lezen welke andere schrijvers jij graag leest!

Geniet ervan, bikkels!

We zijn er!!!!!

16 September 2012

extra foto's!

13 September 2012

We logeren bij Caroline in het Paradijs!

06 September 2012

van de apennijnen naar toscane
Sarah

De voorbereidingen voor onze fietstocht naar Pompeii zijn in volle gang, nu dan dus ons reisblog. Ik ben heel benieuwd hoe en wat, met betrekking tot het volhouden en de internetverbindingen onderweg. Maar: het begin is er! We vertrekken over een kleine week, op 4 Augustus. Eind September komen we terug (als het goed is :-)) En dan zijn er dus heel wat kilometers gefietst! We nemen een tent en kookspullen mee, en een route die nog aan te passen is. Dit binden we op onze achter- en voordragers en dan zien we het verder wel! Op naar het Zuiden!

Actief sinds 17 Juli 2012