Wielrenneruiterlijk - Reisverslag uit Laon, Frankrijk van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu Wielrenneruiterlijk - Reisverslag uit Laon, Frankrijk van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu

Wielrenneruiterlijk

Blijf op de hoogte en volg Sarah

28 Juli 2014 | Frankrijk, Laon

Woensdag de 23ste, zijn we nog een beetje geschrokken van de nacht. Het plan was weer een lange trip maar dat passen we aan. We doen een korte, maken een omweg voor profiant en zullen een lange pauze voor Salomon doen.
Het is weer een zonnige dag en we vertrekken laat, rond 11 uur uit Forges. Omdat we van de route af zijn voor de camping gaan we eerst op de kaart fietsen. Bij twijfel vragen we steun aan een mevrouw die haar eigen straat niet op de kaart herkent, waardoor we via een totaal andere route dan bedacht, hartstikke mooi, de kortste weg, naar de leukste camping ooit fietsen. Namelijk Minicamping atelier de la charite in Landouzy la Ville (schijnen een leuke site te hebben). Vlak voor we aankomen, 2 1/2 km, barst er een werkelijk enorm onweer los boven ons hoofd! Keiharde regen met wind, de temperatuur daalt met 15 graden.
Op de camping is een boom omgeknakt en het staat helemaal
vol, maar we mogen in de tuin. Het lijkt een soort parade camping, met 5 tentplekken en (tent) huisjes, een pippowagen en een kabouterhuisje. Keileuk dus. Salomon is enthousiast over alle kippen, iedereen is Nederlands en bijna iedereen fiets naar Parijs of weer terug.
Het blijft een beetje spetteren en wij zijn doorweekt, maar we hangen alles te drogen en na een fijn doorgeslapen nacht, is door een prachtige ochtend, met was pal in de zon, alles weer droog.

Donderdag is het dus warm. Heet! Met 40 graden fietsen we 66 km door een glooiend (kaal) landschap met weinig schaduw...pffff. Salomon doen we eerder dan anders, met een beetje protest, in de schaduw in t karretje. Hij krijgt al een beetje een wielrenuiterlijk met bruine armpjes en beentjes.
Wij verbranden zelfs een beetje, ondanks factor 50. Dat is echt lang geleden.
Onderweg heeft Sarah nog in een rupsen-nest- haard gezeten en plukt ze 5000 minirupsen van 2 mm van zich af, zeer irritant!! Nooit eerder meegemaakt.
We komen met boodschappen aan op de camping in Laon. En drinken en eten lekker bij. Salomon mag lekker met bakjes water spelen en wordt nat tot achter zijn oren. Dan nog met z'n drieën een heerlijke meloen hmmmm.
En eindelijk: de hangmat hangt! Wij blijven hier een extra nachtje!

• 12 Augustus 2014 - 16:55

Sarah Montsma:

28 juli 2014 23:34 | Door: Geertje
    Wat weer heerlijk om te lezen, echt wel spannend, onweer, hitte, regen, rupsen, tsjonge-jonge-jonge.
    Veel plezier op het laatste eind, kus Geer

30 juli 2014 11:11 | Door: Alies
    Zo! Ik ben weer helemaal bij....
    Klinkt echt super hoor. Grappig dat je toch zo snel een ritme (structuur ;-) noemden we dat hè) hebt. Maken jullie afven toe nog foto's van jullie reis? Wij hebben ook een kruippak voor Renee gekocht, een knalroze overall.....
    Parijs in zicht!

Xx

30 juli 2014 17:42 | Door: maartje
    Wat een avonturen, superleuk om te lezen! Fietsvakantie blijft gewoon top!
    Heel veel plezier nog en goede reis.

Liefs Maartje

4 augustus 2014 15:46 | Door: Annelien
    lange tijd niet jullie dagboek kunnen lezen.wat een gemakkelijk baasje toch die Salomon en dat allemaal zonder doping.
    leuk al die verschillende contacten.
    Veel plezier nog.
    kus.
    leo en annelien.

7 augustus 2014 18:24 | Door: Addy
    En toen ontdekte ik het linkje Volgende Bericht en verschenen er een heleboel nieuwe verhalen na het land van Maas en Waal :)
    Wat maken jullie een fantastische reis. En ik heb zomaar het gevoel dat Parijs inmiddels is bereikt, of niet ver weg meer is.
    Veel plezier, veel mooi weer en veel Frankrijk, heerlijk hoor.

En een goede reis natuurlijk!

Veel groeten,

Addy

Sarah

De voorbereidingen voor onze fietstocht naar Pompeii zijn in volle gang, nu dan dus ons reisblog. Ik ben heel benieuwd hoe en wat, met betrekking tot het volhouden en de internetverbindingen onderweg. Maar: het begin is er! We vertrekken over een kleine week, op 4 Augustus. Eind September komen we terug (als het goed is :-)) En dan zijn er dus heel wat kilometers gefietst! We nemen een tent en kookspullen mee, en een route die nog aan te passen is. Dit binden we op onze achter- en voordragers en dan zien we het verder wel! Op naar het Zuiden!

Actief sinds 17 Juli 2012