sarahennicoensalomonopdefiets - Reisverslag uit Boven-Leeuwen, Nederland van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu sarahennicoensalomonopdefiets - Reisverslag uit Boven-Leeuwen, Nederland van Sarah Montsma - WaarBenJij.nu

sarahennicoensalomonopdefiets

Blijf op de hoogte en volg Sarah

17 Juli 2014 | Nederland, Boven-Leeuwen

We zijn twee jaar verder, Rome ligt al even achter ons en Salomon is precies een jaar geleden op 13 juli geboren!
We zijn met Salomon onderweg naar Parijs!
Salomon houdt van voor op de fiets zitten, of slaapt in t karretje, en we houden voldoende pauzes. In plaats van ongeveer 80-100 km per dag doen we nu 50-70 km. We hebben een nieuwe tent gekocht bij Carl Denig, een prachtige lichtgewicht 4 persoons tent van 4 kg. Hij doet t heel goed en is mooi en handig. Salomon zit in een 1 persoons Croozer kar. Na een paar dagen fruselen zit hij nu goed. Hij hangt achterover en wat opzij (tegen een dekentje/trui aan). En valt niet voorover met zijn hoofd wanneer hij slaapt. We hebben voor hem een klein opgooitentje voor de nachten, zodat hij niet de hele tent doorrolt en zijn ouders uit de slaapt houdt :-).

Maandag 14 juli, de dag na Salomons verjaardag, zijn we om 2 uur vertrokken. En toen we 10 minuten later een boterham aten bij Rhijnauwen (we hadden nog niet gelunched) is Nico weer terug gereden om de schoenen van Salomon en de zonnebrand te halen... dussss...
Om 3 uur reden we weg. Het is prachtig weer, Salomon slaapt goed in de kar en daarna voor op de fiets houdt hij t ook goed vol. Ik geef m regelmatig een boterhammetje, juist als hij stil zit lukt t eten goed. Bij t picknicken is t eigenlijk te leuk om over t picknickkleed te rollen.
We hebben die ochtend contact gehad met Addy, in Boven-Leeuwen, en mogen bij haar slapen! Goed eerste punt!

Als we de Maasbrug oversteken, een heel lange en drukke brug, met een zijweggetje voor langzaam verkeer, gaan we stil staan om foto's te maken. Dan komt er een enorme tractor aan, met een enorme exceptioneel vervoer aanhanger. En ondanks dat hij langzaam rijdt, rijdt hij wel over t wiel van de fietskar! Neeeeeeee! Dikke pech! Nico spreekt de bestuurder direct aan en de testosteron vliegt in t rond.
Nico: Hoe gaan we dit oplossen?
Die Harry: Hoezo?
Nico: Volgens mij heb je nu toch een probleem!
Die Harry: Volgens mij heb jij een probleem!
Met Salomon op de arm probeert Sarah tussenbeide te komen, met een beetje diplomatie krijgt ze t nummer van zijn baas. Hij probeert de velg nog recht te slaan en te buigen maar dit slaat eigenlijk nergens op. Met een wielrenner die langs komt wordt besloten dat t vervangen moet worden, dat ziet de bestuurder nu ook wel in. Wielrenner Jos werpt zich ook op als getuige en we krijgen z'n telefoonnummer. We kunnen gelukkig nog wel naar ons slaapadres, worden met open armen ontvangen en mogen lekker in de tuin kamperen naast de uien en courgettes van de moestuin :-).
De volgende dag gaan we een beetje gespannen naar de fietsenmaker, kan hij t wiel vervangen? Maken? Yes, hij heeft nog een tweedehands 20inch velg liggen en kan onze as en spaken gebruiken. 2 uur later is t al klaar! Voor 50 euro, de rekening heb ik naar Sjaak, de baas van die Harry gestuurd :-).

Bij Addy hebben we t heerlijk, Salomon speelt fijn piano, of op de teletubbieheuvel, maar we gaan natuurlijk wel fietsen. Dus Woendag fietsen we van Boven-Leeuwen naar Sint Oederode, 75 km (dit kwam omdat we om half 5 wakker werder door onze grote vriend Salomon...) en vandaag naar Borkel en Schaft, 50 km. We zijn Eindhoven ruim voorbij en gaan morgen over de grens naar Belgie. We leven bij de dag, kijken waar we ongeveer uitkomen en zoeken dan een camping. Vandaag was de camping makkelijk, maar hadden we nog geen boodschappen, dus die ben ik om half zeven nog gaan doen terwijl Nico de tent opzette. Heeerlijk gegeten! Spullen uit een landwinkel hmm.

We raken al een beetje geroutineerd, we kunnen bijna alle spullen zo pakken, hebben nu alles bij ons. Salomon heeft 4 speeltjes bij zich, een bal, een zacht boekje, Sofie de giraffe en een houten auto en vermaakt zich prima met grasjes en takjes en potjes en pannetjes uit de tas. Iedereen vindt t heel gewaagd en stoer wat we doen, zijn verbaasd dat er een 'baby' mee is maar voor ons voelt t heel natuurlijk. Juist op de fiets is t heel ontspannen :-)

• 12 Augustus 2014 - 16:19

Sarah Montsma:

17 juli 2014 23:31 | Door: jan hoving
    Wat een pech met die kar zeg. Een mooi verhaal wordt dat jongens!!
    Goeie reis verder en kijk uit voor boeren op tractors ! doooeeeeg

17 juli 2014 23:46 | Door: geertje
    Sint Anna Parochie ligt in Friesland, zei zij belerend, maar het zal iets met Sint en Anna zijn.
    Wat heb je weer een prachtig verhaal geschreven. Ik zie jullie voor me.
    Rijdt het karretje weer goed?
    En maak je ook een teken/plakboek, of is Salomon daar nu voor in de plaats gekomen?
    VEEL fijne fietsdagen, en goed weer.
    Vandaag een Belgisch echtpaar (Vrienden op de Fiets0: hebben ook jullie route van Benjaminse gedaan. Het mooiste vonden ze dat ze Parijs binnenfietsten langs een kanaal: heel prettig, overgang land-stad
    kus Geertje

18 juli 2014 14:17 | Door: Annemarieke
    Leuk om te lezen!! We gaan jullie weer volgen! Groetjes van ons
    David, Annemarieke, Jules en Levi

18 juli 2014 19:39 | Door: Alies
    Owwwwww.. Was het bijna alsnog een tripje IJsselstein geworden ;-)
    Geniet lekker door!

Sarah

De voorbereidingen voor onze fietstocht naar Pompeii zijn in volle gang, nu dan dus ons reisblog. Ik ben heel benieuwd hoe en wat, met betrekking tot het volhouden en de internetverbindingen onderweg. Maar: het begin is er! We vertrekken over een kleine week, op 4 Augustus. Eind September komen we terug (als het goed is :-)) En dan zijn er dus heel wat kilometers gefietst! We nemen een tent en kookspullen mee, en een route die nog aan te passen is. Dit binden we op onze achter- en voordragers en dan zien we het verder wel! Op naar het Zuiden!

Actief sinds 17 Juli 2012